środa, 26 czerwca 2013

TYDZIEŃ 4 - Workshop project problem/exploration/question statement.

Czego będzie dotyczył mój projekt?

Oto pytanie, które postawiłem sobie rozpoczynając czwarty tydzień CCOW. Pierwszą moją myślą było stworzenie programu dla tworzonych przeze mnie zajęć, w ramach klubu z kreatywnej informatyki dla dzieci w wieku 11-13lat. Po bliższym przyjrzeniu się dostępnym źródłom i materiałom, oraz mając na względzie moje małe doświadczenie w tym zakresie, stwierdziłem, że na razie nie jestem w stanie, w tej materii stworzyć czegoś odkrywczego. Postanowiłem przygotowywać materiały na podstawie Curriculum Guide, dostępnych w sieci planów zajęć oraz projektów innych uczestników CCOW. Jeśli zatem nie plan dla klubu to co będzie tematem mojego projektu? Tutaj z pomocą przyszło mi ćwiczenie z poprzedniego tygodnia, gra memory, której tworzenie okazało się być inspirującym zajęciem. Bardzo zainteresowało mnie wykorzystanie Scratcha jako pomocy dydaktycznej nie tylko na zajęciach z informatyki. Wcześniej widziałem już projekty z matematyki, nauki i historii. Dlaczego więc Scratch ma nie pomagać w nauce języków obcych? W ten sposób, w mojej głowie zakiełkował pomysł, stworzenia łatwego do wielokrotnego użycia (remiksowania) projektu do nauki najbardziej popularnych słów angielskich dla ludzi z całego świata. Mam zamiar poprawić mój projekt Polish-English words memory game, następnie zaprosić uczestników CCOW, by tworzyli remiksy ze słówkami w swoich językach i dodawali je do utworzonego przeze mnie studia. Myślę, że będzie to dobry początek dla inspirowania nauczycieli i uczniów do korzystania ze Scratcha jako narzędzia do tworzenia ciekawych i przydatnych pomocy w nauce języków obcych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz