piątek, 21 czerwca 2013

TYDZIEŃ 3 - Activities

Właśnie skończyłem pracę nad grą, która dostępna jest tutaj. Mój projekt zatytułowałem: "Polish-English words memory game". Gra jest prostą grą typu memory, i ma za zadanie pomagać w nauce słówek obcojęzycznych.

Krótka refleksja na temat zajęć.

Games

Dzieląc się swoimi refleksjami na temat zajęć z tego tygodnia. Zacznę od przedstawienia przemyśleń związanych z pytaniem: "Co to jest gra?". Moim zdaniem, gra to życie, które stawia nam coraz to nowe wyzwania. A my jesteśmy graczami, którzy wybierają strategie postępowania, mające nam zapewnić sukces. Moimi ulubionymi grami są gry strategiczne i edukacyjne. Do tej drugiej kategorii należy zaprojektowana przeze mnie w tym tygodniu gra. Największym wyzwaniem podczas projektowania gry było stworzenie czegoś oryginalnego, niestety nie sprostałem temu zadaniu i stworzyłem grę w oparciu o znany schemat gier typu memory.

Interactions

W moim projekcie gry zawarłem ćwiczenia z interaktywnych puzzli numer 1,7 i 8, które były dla mnie bardzo inspirujące przy poszukiwaniu rozwiązań do projektowanej gry.

Score

W zakończonym projekcie gry zastosowałem zmienne i listy, które służą do przechowywania stanu poszczególnych sprites oraz obliczania i przechowywania wyników gry. Tłumacząc początkującym programistom pojęcie zmiennej, przedstawiam zmienne jako pudełka, znajdujące się w pamięci komputera, do których sprites wkładają swoje rzeczy aby je tam przechować i móc z nich skorzystać, kiedy zajdzie taka potrzeba. Są dwa rodzaje takich pudełek. Publiczne, do których mają dostęp wszystkie sprites oraz prywatne należące tylko do jednego.

Levels

Trudność w grze można zwiększać poprzez dodawanie kolejnych poziomów gry. Może to się odbywać poprzez zwiększanie z każdym poziomem ilości przeszkód do pokonania na te samej scenie lub zmniejszaniem czasu na jej pokonanie. Innym sposobem jest tworzenie nowych scen dla każdego poziomu. Ja w swoim projekcie zastosowałem to pierwsze podejście i z każdym kolejnym z trzech poziomów zwiększałem ilość par słówek do znalezienia. Istnieją również dwa sposoby przenoszenia się przez graczy do kolejnych poziomów. Pierwszy sposób polega na konieczności przechodzenia sekwencyjnie wszystkich poziomów. Drugi sposób pozwala graczowi na wybranie (najczęściej z menu) poziomu, na którym chce grać. W mojej grze skorzystałem z tego pierwszego sposobu. Gracz po znalezieniu wszystkich par słówek na poziomie niższym przenoszony jest na wyższy poziom.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz